Home


Αναγνωρίζεται ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα από τη χρήση συμβατικών καυσίμων είναι οι εκπομπές των
θερμοκηπιακών αερίων και κυρίως του διοξειδίου του άνθρακα με κίνδυνο μεγάλων κλιματικών αλλαγών σε πλανητικό επίπεδο.
Στην Κύπρο συναντάται πολύ έντονο το φαινόμενο της χρήσης του ιδιωτικού αυτοκινήτου.
Ο κύπριος πολίτης δεν δείχνει να είναι ευαισθητοποιημένος στο θέμα αυτό, συνηθίζει να χρησιμοποιεί το αυτοκίνητό του
μόνος του και για διαδρομές οι οποίες μπορούν να γίνουν ακόμα και χωρίς καθόλου αυτοκίνητο
π.χ. για να πάει στο κοντινό περίπτερο ή στο φούρνο.
Είναι όμως γεγονός ότι υπάρχει μεγάλη έλλειψη χρήσης Μέσων Μαζικής Μεταφοράς,
μια κατάσταση για την οποία το κράτος ελάχιστα μέτρα παίρνει για αλλαγή της.
Για παράδειγμα, δεν παίρνονται μέτρα για την ανανέωση των λεωφορείων,
τα δρομολόγια δεν ευνοούν τους πολίτες, δεν τηρείται με συνέπεια το ωράριο,
το κόστος των εισιτηρίων είναι σχετικά υψηλό, κ.ά.



Σημειώνεται ότι, παρόλο που η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει υψηλούς στόχους όσον αφορά στη μείωση κατανάλωσης ενέργειας
και την σταδιακή αντικατάσταση των συμβατικών καυσίμων από εναλλακτικές πηγές ενέργειας,
αλλά και υιοθέτηση πρακτικών για εξοικονόμηση ενέργειας, παρατηρείται ότι ακόμα
δεν προωθούνται οι παραδοσιακές εφαρμογές της βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής στα κτίρια
με αποτέλεσμα να χρησιμοποιούνται πρακτικές μη φιλικές προς το περιβάλλον.
Θεωρείται ότι στο συγκεκριμένο τομέα υπάρχει αρκετά μεγάλο περιθώριο βελτίωσης, σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Σημειώνεται επίσης ότι η χρήση των εναλλακτικών μορφών ενέργειας για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας
είναι σε μηδενικό ακόμη επίπεδο.